Dieren Project

Aanleiding:

De bewoners van Tashi Jong hebben generaties lang handwerk gemaakt. Zo maken zij kleden en dergelijken. De spullen die zij maken verkopen zij weer, waar zij zichzelf mee kunnen onderhouden. Vandaag de dag wordt er nog wel wat handwerk gedaan, maar dit wordt eigenlijk niet echt door de jeugd opgepakt. Zo zijn er ook jongeren in het dorp die zich vervelen en aan de drugs zijn. Zo maken zij het leven van hun ouders nog zwaarder in plaats van dat zij ze helpen.

Project:

Stichting Kunphen wil een ambachtscentrum opzetten en zo het (culturele) tibetaanse handwerk nieuw leven in blazen. Het zal een plek zijn waar ouderen elkaar kunnen ontmoeten en jongeren (die geïnteresseerd zijn in het handwerk) zouden verschillende ambachten kunnen leren. En er wordt werkgelegenheid gecreëerd.

Continuïteit:

Gezien het feit dat er toeristen in het dorp komen (waaraan zij de spullen kunnen verkopen) zal het zeker een succesvol project kunnen worden. Daarnaast zouden zij de spullen in steden in India en in Nederland (dit zou de stichting kunnen doen) kunnen verkopen.